Business Controller til Optimeras logistikkdivisjon

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2200 ansatte og over 12 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer, Hansmark og kjedene Byggi, Flisekompaniet og Montér. Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har mer enn 179.000 medarbeidere i 67 land og er Europas største distributør av byggevarer.

Logistikkdivisjonen består av ca 350 ansatte og støtter alle forretningsområdene med avrop og god logistikk. Hovedkontoret er lokalisert i Oslo, mens logistikkanleggene ligger i de største byene i Sør – Norge.

Vi søker en engasjert og resultatorientert Business Controller til vår logistikkdivisjon.

I Optimera ser vi etter motiverte og resultatorienterte medarbeidere som trives i en hektisk hverdag. Hos oss vil du få spennende utfordringer og delta i sentrale prosjekter, som vil gi deg god personlig og faglig utvikling.
 
Som Business Controller vil du være en sentral og viktig ressurs for logistikkorganisasjonen. Du vil ha ansvar for økonomirapportering, kostnadsanalyser og bidra til gjennomføring av effektivitetsforbedrende tiltak i divisjonen. Stillingen rapporterer til Logistikkdirektør og inngår i divisjonens ledergruppe. Arbeidssted er Oslo.
 
Vi søker deg som har stor innsatsvilje og engasjement og som ønsker å lykkes med det du gjør. Vi tilbyr spennende utviklingsmuligheter innen både økonomi- og logistikkfaget i tillegg til gode karrieremuligheter i Norges største byggevareselskap.
 
Arbeidsoppgaver:

  • økonomisk analyse og beslutningsstøtte
  • oppfølging av logistikkdivisjonens kostnader på ca. 500 MNOK
  • utarbeide budsjett og strategiplan
  • rapportering, benchmarking og analysering av KPI ’er
  • prosjektarbeid og forbedringstiltak
  • sparringspartner for øvrige medlemmer i divisjonens ledergruppe

 
Kvalifikasjoner:

  • høyere økonomisk utdannelse; Master, siviløkonom eller tilsvarende
  • 2-5 års erfaring fra controlling og/eller økonomistyring
  • gjerne erfaring fra varehandel og/eller logistikk
  • god forretningsforståelse
  • meget gode datakunnskaper (Microsoft Office) og Excel spesielt


Personlig egenskaper:

  • analytisk
  • initiativrik og god gjennomføringsevne
  • engasjert og målrettet
  • utadvent og flink til å kommunisere
  • tillitsvekkende og gode samarbeidsegenskaper
     

 

Om stillingen

Refnr
78476

Oppdragsgiver
Optimera AS

Sted
Oslo

Stilling
Business Controller Logistikk

Stillingstype
Fast

Antall
1

Kontaktpersoner

Bilde av Henriette Kjærås Aaberg
Henriette Kjærås Aaberg
[email protected] +47 976 15 226
Stilling
Se alle ledige stillinger