Gå til innhold

Oppdragsgiver
Orkla Home & Personal Care

Sted
Skøyen

Stilling
Business Controller

Stillingstype
Fast

Kontaktperson

Business Controller

Orkla Home & Personal Care (OHPC) er 100% eid av Orkla ASA og inngår i forretningsområdet Orkla Care. OHPC er en av Nordens ledende leverandører av vaskemidler og produkter til personlig pleie. Blant våre mest kjente merkevarer er Zalo, OMO, Jif, Define, Solidox, Jordan, Dr Greve, Lano, Grumme, hth, Bliw og Family Fresh. Salget er i hovedsak gjennom dagligvaresektoren, faghandel og apotek. Virksomheten har ca. 1100 ansatte og en årlig omsetning på 3,2 mrd. norske kroner. De fleste av produktene er produsert ved våre fabrikker i Ski, Flisa, Falun, Hillerød, Radzymin (Polen) og Kuala Lumpur.

Til Orkla Home & Personal Care søker vi en analytisk og forretningsorientert Business Controller med dedikert ansvar for området Operations. Som Business Controller i Orkla Home & Personal Care vil du være en sentral ressurs innenfor økonomi i et av Norges største og mest spennende internasjonale konsern. I tillegg til løpende oppgaver, vil du få ta del i prosjekter for å utvikle forretningen som vil gi god forståelse for verdikjeden i en markedsorientert industribedrift.

Vi er en forretningsorientert økonomiavdeling og skal være en viktig bidragsyter til selskapets vekst og utvikling. Som Business Controller må du derfor like å jobbe tett med andre fagmiljøer og håndtere en rekke ulike oppgaver. Du vil ha utstrakt kontakt ut mot ulike ledere i Operations, og vi legger følgelig vekt på at du kan bygge relasjoner, er løsningsorientert og har gode kommunikasjonsevner.

Stillingen rapporterer til Finance Manager for Operations.

Arbeidsoppgaver

  • utarbeide og presentere ulike finansielle rapporter med høy kvalitet og effektivitet
  • utarbeide diverse økonomiske analyser og beslutningsgrunnlag, løpende og ad hoc
  • delta i budsjett-, prognose-, capex-, og strategiprosesser i tett samarbeid med Finance Manager og ledere i Operations
  • være ansvarlig for kostpriser i ERP-systemet
  • aktivt bidra til å initiere lønnsomhetstiltak og følge opp disse; herunder inntekts- og kostnadsforbedringsprosesser
  • være en pådriver i arbeidet for å arbeide smartere og mer effektivt gjennom kontinuerlig forbedring av analyseverktøy, prosesser og rutiner
  • delta i prosjekter og større strategiske initiativ, herunder innovasjonsprosjekter
  • støtte ledere i Operations og generelt bidra til bedre økonomiforståelse i de ulike avdelingene

Ønskede kvalifikasjoner
  • høyere økonomisk utdannelse, gjerne Master innen økonomi/finans eller tilsvarende, med solide akademiske resultater
  • 1-3 års relevant arbeidserfaring, gjerne fra revisjon, konsulentvirksomhet eller tilsvarende stilling
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne både på norsk og engelsk
  • god IT-kompetanse, herunder Excel og Powerpoint

Personlige egenskaper
Den ideelle kandidaten er forretningsorientert, analytisk og fremtidsrettet med en sterk lyst til å skape resultater gjennom forbedringsarbeid. Du er initiativrik og nysgjerrig av natur, er selvgående og evner å drive prosesser på egen hånd. Den rette kandidaten forstår viktigheten av kvalitet i leveransene og trives med et høyt tempo og høye krav. For å lykkes i stillingen, må du også kunne skape tillit gjennom gode relasjonsbyggende egenskaper.

Vi tilbyr
Orkla Home & Personal Care kan tilby svært gode karrieremuligheter og konkurransedyktige betingelser. Du vil finne alle slags mennesker som jobber i Orkla. Fra nyutdannede til etablerte bransjeeksperter. Fra HR-fagfolk i Oslo til en fabrikksjef i Mumbai. Det som forener oss er vår tro på våre merkevarer og vår forpliktelse til å gjøre gode ting sammen - for våre kunder, for våre forbrukere og for våre egne karrierer.

Arbeidssted er ved Orklas hovedkontor på Skøyen i Oslo. Her er vi 900 ansatte i Orkla-konsernet samlet i vårt nye og moderne bygg sentralt ved togstasjonen. Vi har kantine, treningssenter, frisørsalong og ansattbutikk.

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Henriette Kjærås Aaberg, Partner i FinancePeople, på mob 976 15 226 eller henriette.aaberg@financepeople.no.

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

På grunn av ferieavvikling vil søknader bli behandlet i august.



Flere stillinger

Regnskapsmedarbeider

Ocean Yield ASA — Sted: Fornebu

Investment Professional

Ferd AS — Sted: Vika

Tax Controller

Finance People for client — Sted: Oslo

Business Controller

Orkla Home & Personal Care — Sted: Skøyen

Business Controller

Mesta AS — Sted: Lysaker

Finance Manager

Karo Pharma AS — Sted: Bryn

Financial Controller

For kunde — Sted: Oslo sentrum

Regnskapssjef

Malorama AS — Sted: Alna

Financial Controller

Promenaden Management AS — Sted: Oslo sentrum

Senior Group Financial Controller

Ferd AS — Sted: Oslo sentrum

Group Financial Controller

Frigaard Property Group AS — Sted: Sarpsborg

Senior Accountant

Foodora Norway AS — Sted: Grünerløkka

Group Internal Control and Audit Manager

Wallenius Wilhelmsen Ocean AS — Sted: Lysaker

Senior Tax Manager

PRA Group Europe AS — Sted: Bjørvika

Business Manager

Axera Business Management AS — Sted: Vika

Chief Accounting Officer

Elscoop Group AS — Sted: Lier

Senior regnskapscontroller

Forvaltningsorganet for Opplysningsvesenets Fond — Sted: Oslo Sentrum

Investeringsrådgiver

Cenzia AS — Sted: Oslo

Revisor

FinancePeople AS — Sted: Oslo