Gå til innhold

Oppdragsgiver
Lindorff AS

Sted
Smestad

Stilling
Business Controller

Stillingstype
Fast

Kontaktperson

Er du vår nye Business Controller?

Lindorff ble etablert i 1898 og er markedsleder i Norge innen fakturering og betaling, låneadministrasjon og porteføljeoppkjøp. Lindorffs visjon er å lede folk flest og bedrifts-Norge til en sunn økonomi. Vi hjelper folk med å finne gode løsninger på deres betalingsutfordringer, samtidig som vi hjelper bedrifter med å redusere risiko. Vi har i dag rundt 700 medarbeidere, fordelt på kontorer i Oslo, Røyken og Trondheim. Lindorff i Norge er datterselskap av Intrum AB Lindorff og Intrum Justitia slo seg sammen 27. juni 2017 og ble til Intrum. Selskapet er nå bransjens ledende leverandør av tjenester innen kredittadministrasjon. Selskapet er til stede i 25 europeiske land, der 10.000 medarbeidere jobber for å fremme en sunn økonomi. I 2019 hadde Intrum en omsetning på SEK 16,0 milliarder. Selskapet har hovedkontor i Stockholm, Sverige og er notert på Nasdaq Stockholm.

For mer informasjon, besøk www.lindorff.no eller intrum.com.

Lindorff er Norges ledende selskap innen inkasso og kreditthåndtering og står overfor spennende og krevende endringer i tiden fremover. Til å bidra i dette endringsarbeidet søker vi en ny og engasjert Business Controller til vårt finansteam, med fokus på forretningsområdet Operations. Som Business Controller vil du ha ansvar for løpende rapportering og analyser inn mot Operations og å sørge for videreutvikling av økonomistyringen innen dette forretningsområdet. Rollen vil være en viktig bidragsyter med kompetanse- og erfaringsdeling i finansteamet for å sikre at felles mål og leveranser oppnås. Stillingen vil inngå i et team med en annen Business Controller og rapporterer til Head of Business Controlling i Lindorff Norge.  
 

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • utarbeide rapporter og analyser som til enhver tid gir god innsikt i den driftsmessig og finansielle utviklingen innenfor Operations
  • ansvarlig for budsjettering og løpende prognoseprosesser for Operations
  • utvikle og følge opp relevante KPIer, herunder utarbeide analyser og sørge for solid beslutningsgrunnlag
  • bidra i månedlig rapporteringsprosess med rapportering av regnskapsdata til Group og input til avsetninger
  • proaktivt involvere seg og foreslå behov for korrigerende tiltak gjennom å ha førstehånds kontroll på utviklingen i sentrale nøkkeltall
  • identifisere og bidra med implementering av forretningsmessige forbedringer for å sikre effektiv ressursutnyttelse og bidra til å nå forretningsmessige mål
  • bistå med periodemessige innrapporteringer til blant annet Finanstilsynet og SSB
  • medlem av ledergruppen i forretningsområdet Operations
  • ad hoc rapportering og analyser
 
Ønskede kvalifikasjoner:
  • høyere økonomisk utdannelse på mastergradsnivå
  • 2-5 års erfaring fra tilsvarende rolle, revisjon eller annen relevant erfaring
  • kjennskap til moderne ERP-system
  • kompetanse innen relevante analyseverktøy som Power BI eller lignende er en fordel
  • solide ferdigheter i Excel og Office-pakken generelt
  • flytende i norsk, og god kompetanse i engelsk, skriftlig og muntlig


Personlige egenskaper:

Vi søker deg som har god forretningsforståelse og evne og interesse til å forstå hva som skaper forretningsverdi. Du er analytisk sterk og forstår raskt avhengigheter og påvirkninger på tvers av forretningsenhetene. Som person er du selvstendig og uredd, du bygger raskt relasjoner internt i selskapet og tørr å stille spørsmål og utfordre. Andre vil beskrive deg som en person som tar initiativ og er proaktiv i ditt arbeid. Samtidig er du rasjonell med en profesjonell skepsis i tilnærmingen til det som presenteres. Samarbeid er noe du trives godt med, og du er opptatt av å nå fastsatte mål sammen med andre. Har du i tillegg fokus på kvalitet i arbeidet ditt og evner å levere arbeidet på en effektiv måte, da har du mange av egenskapene som skal til for å lykkes i rollen hos oss. 

Vi tilbyr: 


Vi tilbyr utfordrende oppgaver, gode utviklingsmuligheter og konkurransedyktige betingelser i et fremtidsrettet selskap. Du vil bli en del av et hyggelig arbeidsmiljø som legger vekt på omtanke, samarbeid og utvikling. Arbeidssted for stillingen vil være ved Lindorff sitt norske hovedkontor i Oslo.

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Finance People ved Nora Lundstrøm på mobil 482 71 203 / nora.lundstrom@financepeople.no.

Alle henvendelser behandles konfidensielt. Søknader behandles fortløpende. 



Flere stillinger

Accountant

Foodora Norway AS — Sted: Grünerløkka

Økonomiansvarlig

For kunde — Sted: Oslo

Tax Controller

Finance People for client — Sted: Oslo

Business Controller

Mesta AS — Sted: Lysaker

Business Manager

NRP Procurator AS — Sted: Oslo sentrum

Business Controller

Lindorff AS — Sted: Smestad

Head of Business Controlling

Lindorff AS — Sted: Smestad

Senior Financial Controller

SG Finans AS — Sted: Lysaker

Investment Controller

Cubera Private Equity AS — Sted: Oslo sentrum

Business Manager

NRP Procurator AS — Sted: Oslo sentrum

Group Financial Controller

Lakers Holding AB — Sted: Storo

CFO

Raise Gruppen AS — Sted: Nationaltheatret

Investeringsrådgiver

Cenzia AS — Sted: Oslo

Business Manager

Malling & Co Forvaltning AS — Sted: Vika

Senior Business Controller

Fredensborg AS — Sted: Bislett

Business Controller

PRA Group Europe AS — Sted: Barcode

Project Controller

Eltel Networks AS — Sted: Trondheim

Business Analyst

Feiring AS — Sted: Lørenskog

Analyst

Promenaden Management AS — Sted: Oslo sentrum

Revisor

FinancePeople AS — Sted: Oslo